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reviews

nomination for Bestenliste der deutschen Schallplattenkritik 2016


interview with Robert Worby on BBC and excerpts of Huddersfield concert Nov 24, 2017
http://www.bbc.co.uk/programmes/b0858nv5



podcast by Krzysztof Dziuba / Polish Radio about Huddersfield Contemporary Music Festival including Slow Songs


http://www.polskieradio.pl/8/740/Artykul/1700298,Postrockowy-Gorecki-i-inne-dzwieki-Huddersfield-2016



Marianne Schuppe’s recital was all about simplicity, subtlety, artistry and authenticity, captured in eleven songs that manage to grip one’s attention while never obviously seeking to, and which commune something important yet keep their meaning diffuse and at something a distance. It was all captivating.http://5against4.com/2016/11/25/hcmf-2016-marianne-schuppe/


Eine Frauenstimme, allein, gestützt nur von feinen liegenden Klängen, geschützt nur von der englischen Sprache, eine Stimme und elf Lieder: „slow songs“, schlicht, unmittelbar, Enkelinnen jener „Wonderful Widow of Eighteen Springs“ von John Cage. Jener ruhige Song auf drei Tonhöhen aus dem Jahr 1942 mag hier als Vorbild gedient haben, aber Marianne Schuppe, die in Basel lebende Vokalistin, Improvisatorin und Komponistin, geht einen Schritt weiter, dreht die Lieder allmählich aus der Beschränkung auf Weniges heraus, hin auf Weiteres, singt mutig vorwärts, ganz sicher, aber auch so, dass wir spüren, wo sie abwägt, überlegt, vom Wege abkommt, um anderes Terrain zu betreten, alles bedacht und bedachtsam, ohne Eile, ohne Hast, wunderbar, berührend. (Thomas Meyer in Jazz'N'More Jan/Febr. 2016)



"But Schuppe doesn’t pluck her lute. Instead she uses e-bows to turn a melodic accompanying instrument into an environment, an ancient combination updated to reflect a contemporary preference for objects over stories" https://johnsonsrambler.wordpress.com/2016/05/04/cd-review-marianne-schuppe-slow-songs-wandelweiser The Rambler, Tim Rutherford-Johnson



"The richness and detail that other artists appearing on Wandelweiser achieve with complex harmony is here achieved with a single note."
Cd review by Nathan Thomas / fluid radio



"Mais c’est sans doute quand elle envisage la distance à respecter entre sa voix et le signal électronique, qu’il soit aigu ou grave, que Schuppe gagne toute notre attention.."
Le son du grisli



"Beautiful and eerie..." 

the wire soundcheck A-Z issue 338